Październik 2, 2020 8:41 am

EMPATIA W BIZNESIE JAKO ZDOLNOŚĆ XXI WIEKU

2 października świętujemy Dzień Empatii, która ma ogromny wpływ na sposób funkcjonowania w życiu prywatnym oraz zawodowym. O znaczeniu jakości relacji w pracy, nigdy nie mówiło się tak głośno jak obecnie.
Wiele opracowań dotyczących przywództwa w czasach Covid-19 podkreśla znaczenie elastyczności, empatii i bardziej ludzkich aspektów zarządzania.

Empatię możemy zdefiniować jako obecność i zrozumienie oraz odwagę do zauważania potrzeb swoich i drugiej strony, przy jednoczesnym poszukiwaniu korzystnego dla obu stron rozwiązania. Empatia  to umiejętność dostrzegania i rozumienia tego, co przeżywa inna osoba, bez zlania się z nią w jedno lub potrzeby uratowania jej z opresji.

Zaszczepienie poczucia empatii w sposobie, w jaki liderzy prowadzą swoich współpracowników pozwala na:

· budowanie i rozwijanie relacji w zespole,
· zrozumienie pierwotnych przyczyn słabych wyników,
· pomaga pracownikom w rozwoju.

Czy znając powyższe korzyści jako liderzy jesteśmy bardziej empatyczni?

Dobra wiadomość jest taka, że zdolność oraz poziom empatii możemy rozwijać.

Zapraszamy do pobrania Listy Empatycznego Lidera oraz ćwiczenia aktywnego słuchania, które pomogą liderom w Waszych organizacjach w rozwoju empatii oraz komunikacji w życiu prywatnym oraz zawodowym.

Aktywne Słuchanie to unikalna umiejętność słuchania ludzi z pełnym zaangażowaniem, bez przerywania im. Może wydawać się to dziwne, ale często prawdziwie nie słuchamy – lub też słuchamy bez prawdziwego usłyszenia tej drugiej strony. Przez większość czasu przygotowujemy własną odpowiedź lub też usiłujemy zgadnąć, co rozmówca „miał na myśli”.

Sprawdź swój poziom empatii i rozwiń umiejętność aktywnego sluchania. POBIERZ TUTAJ